لنت ترمز و همه چیز درمورد کیا استینگر
نوشته شده توسط : نت ابزار

ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا درمورد یکی از اصلی ترین قطعات هیوندای و کیا یعنی لنت ترمز صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا استینگر، یکی از پر فروش ترین خودرو های کره ای را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لنت ترمز و عملکرد آن

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

چنانچه بخواهید ناگهان در خیابان‎‌ها و اتوبان متوقف شوید مجموعه‎‌ای از لنت‎های ترمز با کیفیت بالا می‎تواند تفاوت ایجاد کند. وقتی پدال ترمز را فشار می‎‌دهید کولیس‎‌های ترمز خودرو، لنت‌‎های ترمز را در برابر روتورهای متصل به چرخ‎‌های خودرو فشار می‌‎دهند. اصطکاک بین لنت ترمز و روتورها باعث کند شدن وسیله نقلیه شما می‌‎شود. با گذشت زمان، اصطکاک باعث سایش لنت‎‌های ترمز می‌‎شود و در نهایت نیاز به تعویض دارد.

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

کیا استینگر

موتور استینگر پرفورمنس با حجم 3.3 لیتری کار شده است و دارای 6 سیلندر است. این موتور با نام T-GDi شناخته میشود و با یک سیستم خروج دود اسپرت تلفیق شده است.  علاوه بر این یک سیستم اکو نیز به صورت پیشفرص میتواند در انیار و دسترس خریداران قرار بگیرد. قدرت موتور این ماشین نسبت به مدل های پیشین 3 اسب بخار بیشتر و معادل 365 اسب بخار است.

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لنت ترمز مناسب برای خودرو شما و کیا استینگر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 فروردين 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: